Informace o mateřské škole

MŠ je školkou jednotřídní v tomto školním roce s celkově 20 dětmi.
O děti se starají zástupkyně ředitelky pro MŠ a zároveň učitelka Bc. Lenka Vitnerová, Michaela Bradáčová, Lenka Nesnídalová, Dis.

S učitelkami spolupracuje také asistentka pedagoga Pavla Hrbková a školní asistentka Naděžda Novotná, financovaná z projektu ESF - OP JAK.

 

Vzdělávací cíle

- podporovat duševní pohodu dětí
- pomáhat dítěti najít kamarády
- vzdělávání přirozenou cestou
- učit děti dělit se s ostatními o konkrétní věci
- učit se samostatně myslet, aktivně poznávat a samostatně se rozhodovat
- rozvíjet řečový projev

Dlouhodobý cíl: osvojit si poznatky a dovednosti prožitkovým učením, které je založeno na přímých zážitcích dítěte.

Záměry

- motivovat děti hrou
- podporovat chuť a zájem objevovat, zkoumat, učit se
- vytvářet podmínky k prožívání současnosti
- radovat se z okamžiku
- těšit se na budoucí zážitky
- postupně učit děti zvládat sebeobsluhu, jednoduché pracovní činnosti
- vnímat a rozlišovat všemi smysly
- rozvíjet pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- učit děti pozitivně vnímat své tělo, vést je ke zdravému životnímu stylu, rozlišovat, co je zdraví prospěšné, co nikoli, jak je chránit
- rozvíjet schopnost spolupracovat, vzájemně komunikovat, naslouchat, soucítit
- podněcovat děti k správnému a samostatnému vyjadřování, přemýšlení, pochopení významu slova, rozvíjet zájem o knihy a vyprávění, dramatizaci, učit se nazpaměť krátké texty básní, písní…
- rozvíjet základní společenské návyky a pravidla chování
- získávat základní poznatky o přírodě, vést je k ochraně přírodní prostředí, objevovat a vnímat krásy přírody ve všech ročních období a využít své představivosti a poznatků v tvůrčích činnostech. Vytvářet podmínky pro vlastní umělecký rozvoj dítěte.

Dlouhodobý záměr: rozvoj fyzické, psychické a sociální samostatnosti dítěte. Využívat pro děti nejbližší výchovný prostředek - hru.

 

Hlavní zásady a metody vzdělávání

- ve spontánních i řízených činnostech brát na zřetel rozdílný věk dětí
- respektování ind.dítěte
- nenásilné vedení dítěte
- postupně učit děti zvládat sebeobsluhu
- podněcovat děti k správnému vyjadřování, rozvíjet zájem o knihy, vyprávění,dramatizaci
- učit děti pozitivně vnímat své tělo, vést je ke zdravému životnímu stylu, rozlišovat co je zdraví prospěšné, jak si zdraví chránit
- získávat základní poznatky o přírodě, vést je k ochraně přírodního prostředí, vnímat krásy přírody ve všech ročních období

 

Denní řád

6,30 - 9,00 hod.                     příchod dětí do MŠ , ranní hry, cvičení, hygiena,
9,00 - 9,30 hod.                     dopolední svačina
9,30 - 10,00 hod.                   volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky,
10,00-12,00 hod.                   pobyt venku
12,00 - 12,30 hod.                 hygiena, oběd
12,30 - 14,30 hod.                 odpočinek, zájmová činnost dětí, které neodpočívají
14,30 – 14,45 hod.                 vstávání, hygiena
14,45 – 15,00 hod.                 odpolední svačina
15,00 – 16,30 hod.                 hry podle zájmu dětí, pobyt venku

 


Konzultační dny

sudé pondělí:         12.30-13:00 po telefonické či ústní domluvě

liché pondělí :         16.30 - 17.00 po telefonické či ústní domluvě 

 

Reference od rodičů: Prázdninový provoz

Dobrý den,

ještě jednou bych chtěla poděkovat za vstřícný přístup a vlídné přijetí, když jsme na poslední prázdninový týden umístili mimohrelskeho žáka do vaší školky. 
Bohužel se od syna nikdy nedozvíme, čemu se ve školce ten den věnovali, nebo co ho bavilo, ale směrodatné pro mě bylo, že se vracel ze školky vždy spokojený a těšil se na další den. Hredelskou školku přijal za svou a s nadšením nám ukazoval, kde všude s detmi v rámci procházky byl. 
Osobně mohu vyzdvihnout milý personál, příjemné prostředí vc. krásného hristatka a hezky vybavenou třídu.
S přáním jen toho nejlepšího v novém školním roce,             poslala maminka