Informace o mateřské škole
MŠ je školkou jednotřídní v tomto školním roce s celkově 20 dětmi.
O děti se starají zástupkyně ředitelky pro MŠ a zároveň učitelka Bc. Lenka Vitnerová, Michaela Bradáčová, Lenka Nesnídalová, Dis.
S učitelkami spolupracuje také asistentka pedagoga Pavla Hrbková a školní asistentka Naděžda Novotná, financovaná z projektu ESF - OP JAK.
Vzdělávací cíle
- podporovat duševní pohodu dětí
- pomáhat dítěti najít kamarády
- vzdělávání přirozenou cestou
- učit děti dělit se s ostatními o konkrétní věci
- učit se samostatně myslet, aktivně poznávat a samostatně se rozhodovat
- rozvíjet řečový projev
Dlouhodobý cíl: osvojit si poznatky a dovednosti prožitkovým učením, které je založeno na přímých zážitcích dítěte.
Záměry
- motivovat děti hrou
- podporovat chuť a zájem objevovat, zkoumat, učit se
- vytvářet podmínky k prožívání současnosti
- radovat se z okamžiku
- těšit se na budoucí zážitky
- postupně učit děti zvládat sebeobsluhu, jednoduché pracovní činnosti
- vnímat a rozlišovat všemi smysly
- rozvíjet pohybové dovednosti a prostorovou orientaci
- učit děti pozitivně vnímat své tělo, vést je ke zdravému životnímu stylu, rozlišovat, co je zdraví prospěšné, co nikoli, jak je chránit
- rozvíjet schopnost spolupracovat, vzájemně komunikovat, naslouchat, soucítit
- podněcovat děti k správnému a samostatnému vyjadřování, přemýšlení, pochopení významu slova, rozvíjet zájem o knihy a vyprávění, dramatizaci, učit se nazpaměť krátké texty básní, písní…
- rozvíjet základní společenské návyky a pravidla chování
- získávat základní poznatky o přírodě, vést je k ochraně přírodní prostředí, objevovat a vnímat krásy přírody ve všech ročních období a využít své představivosti a poznatků v tvůrčích činnostech. Vytvářet podmínky pro vlastní umělecký rozvoj dítěte.
Dlouhodobý záměr: rozvoj fyzické, psychické a sociální samostatnosti dítěte. Využívat pro děti nejbližší výchovný prostředek - hru.
Hlavní zásady a metody vzdělávání
- ve spontánních i řízených činnostech brát na zřetel rozdílný věk dětí
- respektování ind.dítěte
- nenásilné vedení dítěte
- postupně učit děti zvládat sebeobsluhu
- podněcovat děti k správnému vyjadřování, rozvíjet zájem o knihy, vyprávění,dramatizaci
- učit děti pozitivně vnímat své tělo, vést je ke zdravému životnímu stylu, rozlišovat co je zdraví prospěšné, jak si zdraví chránit
- získávat základní poznatky o přírodě, vést je k ochraně přírodního prostředí, vnímat krásy přírody ve všech ročních období
Denní řád
6,30 - 9,00 hod. příchod dětí do MŠ , ranní hry, cvičení, hygiena,
9,00 - 9,30 hod. dopolední svačina
9,30 - 10,00 hod. volné činnosti a aktivity dětí řízené pedagogickými pracovníky,
10,00-12,00 hod. pobyt venku
12,00 - 12,30 hod. hygiena, oběd
12,30 - 14,30 hod. odpočinek, zájmová činnost dětí, které neodpočívají
14,30 – 14,45 hod. vstávání, hygiena
14,45 – 15,00 hod. odpolední svačina
15,00 – 16,30 hod. hry podle zájmu dětí, pobyt venku
Konzultační dny
sudé pondělí: 12.30-13:00 po telefonické či ústní domluvě
liché pondělí : 16.30 - 17.00 po telefonické či ústní domluvě
Reference od rodičů: Prázdninový provoz
Dobrý den,